1952 ΗΠΑ
Είδος Νουάρ (Κείμενο 2)
Σκηνοθεσία Φιλ Κάρλσον (1908-1985)
Σενάριο Γιουτζίν Λινγκ, Τζέιμς Πόου, Τεντ Σέρντεμαν (Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Σάμιουελ Φούλερ "The dark page" του 1944)
Παίζουν Μπρόντερικ Κρόφορντ, Τζον Ντέρεκ, Ντόνα Ριντ
Υπόθεση Ένας ταλαντούχος νεαρός ρεπόρτερ προσπαθεί να εξιχνιάσει το φόνο μίας γυναίκας και μέσα από τη διαδικασία αναθεωρεί όλη του την άποψη περί δημοσιογραφίας.
Θα βρείτε καλό Ελληνικό υπότιτλο ΕΔΩ
Η βαθμολογία μου : 8/10
Είδος Νουάρ (Κείμενο 2)
Σκηνοθεσία Φιλ Κάρλσον (1908-1985)
Σενάριο Γιουτζίν Λινγκ, Τζέιμς Πόου, Τεντ Σέρντεμαν (Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Σάμιουελ Φούλερ "The dark page" του 1944)
Παίζουν Μπρόντερικ Κρόφορντ, Τζον Ντέρεκ, Ντόνα Ριντ
Υπόθεση Ένας ταλαντούχος νεαρός ρεπόρτερ προσπαθεί να εξιχνιάσει το φόνο μίας γυναίκας και μέσα από τη διαδικασία αναθεωρεί όλη του την άποψη περί δημοσιογραφίας.
Κανένας δεν θα καταστρέψει την επιτυχία μου. |
Μετά από την κατακόρυφη πτώση της κυκλοφορίας της, η ευυπόληπτη εφημερίδα "New York Express" προσλαμβάνει τον κυνικό αμοραλιστή και φιλόδοξο δημοσιογράφο Μαρκ Τσάπμαν και του αναθέτει να κάνει τα πάντα ώστε η εφημερίδα να γίνει πρώτη σε κυκλοφορία. Ο νέος αρχισυντάκτης προκειμένου να επιτύχει το στόχο του δεν διστάζει να μετατρέψει την σοβαρή εφημερίδα σε κίτρινη φυλλάδα του χειρίστου επιπέδου γεμάτη κουτσομπολιά και φρέσκο αίμα από τα άφθονα εγκλήματα που μαστίζουν την μεγαλούπολη.
Κοντά του έχει έναν έξυπνο αεικίνητο νεαρό ρεπόρτερ, ο οποίος έχει πέσει με τα μούτρα στο κυνήγι της καυτής είδησης (κατά τα πρότυπα του αφεντικού του) και μάλιστα πιστεύει ακράδαντα οτι κάνει το σωστό. Ο αδίστακτος αρχισυντάκτης τον έχει πείσει οτι δημοσιογραφία σημαίνει σκανδαλοθηρία και όσο η κυκλοφορία της εφημερίδας απογειώνεται η άποψη αυτή εδραιώνεται όλο και περισσότερο.
Όταν όμως το νεαρό λαγωνικό θα αναλάβει την αναζήτηση του δολοφόνου μιάς φτωχιάς γυναίκας, τα γεγονότα που διαδραματίζονται θα κινητοποιήσουν τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα του και θα τον οδηγήσουν σε πλήρη αναθεώρηση της άποψης που αφελώς είχε υιοθετήσει.
Οι ήρωες της καλοστημένης αυτής ιστορίας, παρ' όλο που μπλέκονται σε σκοτεινές πράξεις, δεν είναι οι κλασικοί περιθωριακοί τύποι του νουάρ. Είναι ενταγμένα και αναγνωρισμένα μέλη της κοινωνίας και αναζητούν την επιτυχία σύμφωνα με τα πρότυπα της εποχής. Εκμεταλλεύονται ανενδοίαστα το μικροαστικό Αμερικάνικο όνειρο που υπόσχεται την ευτυχία μέσα από συσκευές τηλεόρασης ενσωματωμένες σε διπλά συζυγικά κρεββάτια, αρκεί να προκύψει το ζουμερό πρωτοσέλιδο.
Παρά το αναμενόμενο τελικό συμπέρασμά της, η ταινία καταφέρνει να είναι ένα αγωνιώδες νουάρ, με αξιοπρεπέστατη σκηνοθεσία, ξεχωριστή φωτογραφία (του βραβευμένου για το "Μπόνι και Κλάιντ" κινηματογραφιστή Μπάρνετ Γκάφι), πολύ καλές ερμηνείες, ξεκάθαρη απομυθοποίηση του "ιερού" θεσμού της οικογένειας και ευθεία κριτική στην tabloid (σκανδαλοθηρική) δημοσιογραφία. Εξ' άλλου το σενάριο είναι βασισμένο σε pulp μυθιστόρημα του μετέπειτα σκηνοθέτη Σάμιουελ Φούλερ, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως αστυνομικός ρεπόρτερ σε ηλικία 17 ετών.
Η ταινία έγινε τηλεοπτικό remake το 1985 με πρωταγωνιστή τον Μπαρτ Λάνκαστερ (δεν σας το συστήνω με τίποτα).
Θα βρείτε καλό Ελληνικό υπότιτλο ΕΔΩ
Η βαθμολογία μου : 8/10
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου