1960 ΗΠΑ
Είδος Δραμεντί
Σκηνοθεσία Μπίλι Γουάιλντερ (1906-2002)
Σενάριο Μπίλι Γουάιλντερ, Ιζ Ντάιαμοντ
Παίζουν Τζακ Λέμον, Σίρλεϊ Μακ Λέιν, Φρεντ Μακ Μάρεϊ
Υπόθεση Ένας εργένης υπάλληλος ασφαλιστικής εταιρείας, στην προσπάθειά του να κερδίσει την εύνοια των ανωτέρων του και να προαχθεί επαγγελματικά, δανείζει το διαμέρισμά του σε υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας για να συναντάνε τις ερωμένες τους.
Ο Μπαντ Μπάξτερ είναι ένας χαμηλόβαθμος υπάλληλος που έχει βάλει στόχο της ζωής του να ανέλθει σε πολύ υψηλά αξιώματα στην εταιρεία που εργάζεται. Ξέρει οτι ο μόνος τρόπος να το καταφέρει είναι να γίνει αρεστός στους προϊστάμενούς του ώστε να του κάνουν καλές αναφορές αξιολόγησης. Έτσι σκέφτηκε να τους προσφέρει τη δυνατότητα να τσιλιμπουρδίζουν μακρυά από αδιάκριτα μάτια, προσφέροντάς τους για μερικές ώρες το μικρό του διαμέρισμα. Για να μην μπερδεύεται, κρατάει εβδομαδιαίο πρόγραμμα και το χρόνο που το σπίτι του είναι "κατειλημμένο" τον περνάει στο γραφείο ως δήθεν υπερωρίες. Όλα πάνε ρολόι και η προαγωγή φαίνεται να πλησιάζει, μέχρι που η γνωριμία του με μία κοπέλα που του αρέσει πολύ, ανατρέπει τον όλο σχεδιασμό και αρχίζει για όλους το ξεβόλεμα.
Είδος Δραμεντί
Σκηνοθεσία Μπίλι Γουάιλντερ (1906-2002)
Σενάριο Μπίλι Γουάιλντερ, Ιζ Ντάιαμοντ
Παίζουν Τζακ Λέμον, Σίρλεϊ Μακ Λέιν, Φρεντ Μακ Μάρεϊ
Υπόθεση Ένας εργένης υπάλληλος ασφαλιστικής εταιρείας, στην προσπάθειά του να κερδίσει την εύνοια των ανωτέρων του και να προαχθεί επαγγελματικά, δανείζει το διαμέρισμά του σε υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας για να συναντάνε τις ερωμένες τους.
Για να πας μπροστά, πρέπει να δουλεύεις σκληρά. |
Ο Μπαντ Μπάξτερ είναι ένας χαμηλόβαθμος υπάλληλος που έχει βάλει στόχο της ζωής του να ανέλθει σε πολύ υψηλά αξιώματα στην εταιρεία που εργάζεται. Ξέρει οτι ο μόνος τρόπος να το καταφέρει είναι να γίνει αρεστός στους προϊστάμενούς του ώστε να του κάνουν καλές αναφορές αξιολόγησης. Έτσι σκέφτηκε να τους προσφέρει τη δυνατότητα να τσιλιμπουρδίζουν μακρυά από αδιάκριτα μάτια, προσφέροντάς τους για μερικές ώρες το μικρό του διαμέρισμα. Για να μην μπερδεύεται, κρατάει εβδομαδιαίο πρόγραμμα και το χρόνο που το σπίτι του είναι "κατειλημμένο" τον περνάει στο γραφείο ως δήθεν υπερωρίες. Όλα πάνε ρολόι και η προαγωγή φαίνεται να πλησιάζει, μέχρι που η γνωριμία του με μία κοπέλα που του αρέσει πολύ, ανατρέπει τον όλο σχεδιασμό και αρχίζει για όλους το ξεβόλεμα.
Ο Αυστριακός σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και δημοσιογράφος Μπίλι Γουάιλντερ με την αιχμηρή του ματιά μεταμορφώνει αυτή την απλή ιστοριούλα (που είναι εμπνευσμένη από αληθινά
γεγονότα) σε μία απολαυστική δραματική κομεντί που έμεινε στην ιστορία
του κινηματογράφου ως ένα από τα καλύτερα κοινωνικά σχόλια της εποχής
του. Ο εξαιρετικός σκηνοθέτης είναι γνωστό οτι σε όλο του το έργο δεν μάσησε ποτέ τα λόγια του. Οι διάλογοί του ήταν πάντα ζωντανοί και καλογραμμένοι, οι εικόνες του λιτές και τα θέματά του στιβαρά παρά την ελαφρότητα της παρουσίασής τους.
Ο γρήγορος και μαγικά ισορροπημένος ρυθμός, τα άριστα κάδρα, τα ρεαλιστικά σκηνικά, η έξοχη φωτογραφία, οι καλογραμμένοι διάλογοι και οι θαυμάσιες ερμηνείες των τρισχαριτωμένων πρωταγωνιστών προσφέρουν ένα απολαυστικό θέαμα που, παρά την καυστικότητά του και τις δραματικές του εξάρσεις, βλέπεται ευχάριστα ξανά και ξανά.
Παρά το γεγονός οτι το διαμέρισμα είναι δυάρι, πολύ σωστά ο Ελληνικός τίτλος έγινε "Η γκαρσονιέρα" που δημιουργεί τον κατάλληλο συνειρμό.
Ο γρήγορος και μαγικά ισορροπημένος ρυθμός, τα άριστα κάδρα, τα ρεαλιστικά σκηνικά, η έξοχη φωτογραφία, οι καλογραμμένοι διάλογοι και οι θαυμάσιες ερμηνείες των τρισχαριτωμένων πρωταγωνιστών προσφέρουν ένα απολαυστικό θέαμα που, παρά την καυστικότητά του και τις δραματικές του εξάρσεις, βλέπεται ευχάριστα ξανά και ξανά.
Παρά το γεγονός οτι το διαμέρισμα είναι δυάρι, πολύ σωστά ο Ελληνικός τίτλος έγινε "Η γκαρσονιέρα" που δημιουργεί τον κατάλληλο συνειρμό.
Η ταινία έχει επιλεγεί ως πολιτιστικά, ιστορικά και αισθητικά σημαντική
προς διατήρηση, στην ταινιοθήκη του Αμερικανικού Κονγκρέσου. http://en.wikipedia.org/wiki/National_Film_Registry
Η βαθμολογία μου: 10/10
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου