1966 ΗΠΑ
Είδος Θρίλλερ Επιστημονικής φαντασίας
Σκηνοθεσία Τζον Φρανκενχάιμερ (1930-2002)
Σενάριο Λιούις Τζον Καρλίνο (Βασισμένο στο ομότιτλο διήγημα του Ντέιβιντ Έλι)
Παίζουν Ροκ Χάντσον, Τζον Ράντολφ, Τζεφ Κόρι
Υπόθεση Ένας μεσήλικας τραπεζικός υπάλληλος αποφασίζει να πληρώσει μια εταιρεία που ισχυρίζεται οτι μπορεί να του αλλάξει τη ζωή.
Η βαθμολογία μου : 10/10
Είδος Θρίλλερ Επιστημονικής φαντασίας
Σκηνοθεσία Τζον Φρανκενχάιμερ (1930-2002)
Σενάριο Λιούις Τζον Καρλίνο (Βασισμένο στο ομότιτλο διήγημα του Ντέιβιντ Έλι)
Παίζουν Ροκ Χάντσον, Τζον Ράντολφ, Τζεφ Κόρι
Υπόθεση Ένας μεσήλικας τραπεζικός υπάλληλος αποφασίζει να πληρώσει μια εταιρεία που ισχυρίζεται οτι μπορεί να του αλλάξει τη ζωή.
Ο Άρθουρ είναι ένας άνδρας που έχει χάσει κάθε ενδιαφέρον για τη ζωή του, τη δουλειά του και την οικογένειά του. Ζει αυτή τη βαρετή ζωή ανήμπορος να την αλλάξει, όταν δέχεται ένα περίεργο τηλεφώνημα από τον καλύτερό του φίλο ο οποίος όμως έχει πεθάνει. Από αυτόν μαθαίνει οτι υπάρχει μια μυστική οργάνωση που αναλαμβάνει να σου αλλάξει τη ζωή με το ανάλογο τίμημα φυσικά. Παρά τον τρόμο του, αποφασίζει να έρθει σε επαφή με κάποιον που, (αν μη τι άλλο) θα τον ενημερώσει, σκεπτόμενος οτι δεν έχει να χάσει τίποτα. Όταν όμως μαθαίνει περί τίνος πρόκειται, παίρνει αποφάσεις που πραγματικά θα του αλλάξουν τη ζωή για πάντα.
Ήδη από τους τίτλους η ταινία καταφέρνει να δημιουργήσει στο θεατή μια δυσάρεστη αίσθηση που προϊδεάζει για τα χειρότερα που έρχονται. Η ιδιαίτερη ασπρόμαυρη φωτογραφία του παλαίμαχου Τζέιμς Γουόν Χάου, και η εξαιρετική σκηνοθεσία, με ακραία κοντινά και λοξά πλάνα που παραπέμπουν σε εφιάλτη (βοηθούντος και του σεναρίου που είναι ιδιαίτερα ευφάνταστο, αντισυμβατικό και καταθλιπτικό) κάνουν την ταινία μοναδική στο είδος της.
Ο Ροκ Χάντσον, παρά τις εμφανείς υποκριτικές του αδυναμίες, είναι απόλυτα ταιριαστός με το ρόλο του δίνοντας ίσως την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του.
Ο σκηνοθέτης σε σχόλιό του για την ταινία περιγράφει οτι τις σκηνές της πλαστικής επέμβασης (που είναι από αληθινό χειρουργείο), τις τράβηξε ο ίδιος γιατί ο κάμεραμαν λιποθύμησε.
Το "seconds" είναι η τρίτη ταινία της τριλογίας της παράνοιας του Φρανκενχάιμερ. Προηγήθηκαν το "The Manchurian Candidate" (1962) και το "Seven days in
may" (1964),.
Η ταινία στην εποχή της δεν έκανε μεγάλη επιτυχία, όμως με τα χρόνια έγινε cult και σήμερα πιά χαίρει άκρας εκτίμησης μεταξύ των κινηματογραφόφιλων του είδους.
Η βαθμολογία μου : 10/10
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου